Juno

A Oscar-díjátadóig legalább a "Legjobb film" kategória jelöltjeit szeretném megnézni. Elsőként Junot vettem górcső alá. Nagyjából megbizonyosodtam róla, hogy ez egy független film. Szóval megint üdvözölhetünk egyet a jelöltek között, aminek én személy szerint nagyon örülök, mert nem szeretem a hollywoodi egyeduralmat. A tavalyi jelölt A család kicsi kicse volt. Mindenképpen érdemes megnézni, de senki ne számítson valami fergeteges vígjátékra, mégha annak is van beállítva.

Juno egy szókimondó és talán kicsit furcsa 16 éves lány volt, amikor megesett vele az, amitől szinte mindenki tart. Teherbe esett. Ez nagyobb érettséget követel tőle, mint amekkorával rendelkezik, kérdés fel tud-e nőni a szituációhoz. Elhatározza, hogy gyerekét örökbe adja és meg is találta a tökéletes családot számára. Junot végigkísérjük a történetben egészen a baba születéséig és itt válunk el tőle.

Az, hogy független film végig érezhető, ott lóg a levegőben és ezt csak pozitívumként tudom említeni. Az egészben az a fantasztikus és egyben ijesztő is, hogy teljesen valóságos.Ez nem az a hollywoodi produkció, amikor csak úgy legyintünk "áh, ez úgyse történhet meg a valóságban", itt kérem nem viccelnek, komolyan gondolják. A szereplők rendnen vannak, Juno mostohaanyját külön ki kell emelni, mert ő tényleg nagyot alakít. Ellen Page (Juno) nem nyújt olyan fergeteges játékot amiért rögtön odaítélnénk neki az Oscart, de nagyon tehetséges.

Vígjáték és dráma, ez a kettő van megjelölve elsődleges műfajnak, bár a vígjáték kicsit túlzás. El kell ismerni vannak benne jó poénok, de nem erről szól a film. Valahol az IMDB-n a nézők által ráragaszott műfajmegjelölések között ott van a "drak comedy", ami szerintem sokkal találóbb.

Külön ki kell emelnem a zenét. Tökéletesen el lett találva. A film megnézése után mindenkinek csak ajánlani tudom a filmzene beszerzését.

Végül pedig: bár még nem láttam a többi jelöltet, én szívem szerint odaítélném az Oscart a legjobb film kategóriában.

Jelölések:

  • Legjobb film
  • Legjobb női főszereplő
  • Legjobb rendezés
  • Legjobb eredeti forgatókönyv

Mostantól kezdve megpróbálkozom valamiféle számbeli értékeléssel is.

Értékelés: 8/10

süti beállítások módosítása