Gru (Despicable Me)

Már a plakáton feltűnő sárga izék is jelezték, hogy itt nevetés lesz. És tényleg. Mikor vége lett a filmnek, csak ültem hatalmas vigyorral a képemen és csak annyit sikerült kiböknöm, hogy "ez vicces volt, basszus". Lehet, hogy csak megfelelő hangulatban talált a film, de az is lehet, hogy tényleg ennyire jó. Ezt nem tudom eldönteni, de engem mindenképpen levett a lábamról.

A Gru nagyon gyerekes mese, és az idősebbeknek szinte nem is kedveskedik. Pedig ez a divat mostanság. És a végén kiderül, hogy erre nincs is szükség. Egy mesét komoly felnőttként is lehet élvezni – nem mintha magamat ide sorolnám. Tele van a film idétlen, fingós-böfögős poénoknál csak egy fokkal kifinomultabb poénokkal. Nincsenek hatalmas ötletek, viszont ami van, azt teljes szívvel odateszik. Talán pont ez számít a legtöbbet. Nem az, hogy mennyire vagy kreatív, vagy újító. Ez egy gyerekmese. Az újszülöttnek pedig minden új. De ez csak a célközönség. Akkor én hogy jövök a képbe?

Én már láttam ugyanazeket a poénokat és fordualtokat nagyon sokszor - néha jobb, néha roszabb tálalásban. Itt most egyértelműen a jobb kategóriáról beszélünk, de ez még mindig nem lenne elég. Van valami megfoghatatlan bája az egész filmnek. Lehet a gyerkek vagy a sárga kis minionok, de az is lehet, hogy a kettő kombója adja ezt az ellenállhatatlan bájat.

A Gru levesz a lábadról (engem mindenképpen), elvarázsol másfél órára. Mosolyt csal az arcodra, sőt néhol még hangos nevetés is kibukik. Közben pedig aranyos, kedves és szerethető. Persze nem egy Pixar mese, ahol mindig kinyúlnak a nagyokért mondanivalóban is. Itt olyan nincs. Talán csak az örök tanulság – a szeretet a leghatalmasabb erő, még a feketére mázolt gonosz szívet is újra beindítja.

A poénok egy jelentős hányadát a sárga minionok szolgáltatják. Ez persze nem meglepő, sőt már-már általános. És itt a legfurcsább dolog, ami előjön a filmmel kapcsolatban. Általános. Sok részére ráhúzhatjuk ezt a jelzőt, de ez nem csorbít a film érdemein. Vagyis pontosabban azon, hogy mennyire jól lehet rajta szórakozni.

Nincs szívem pontozni, mert ha racionálisan nézzük, akkor "csak" egy jól megcsinált átlagos mese, kevés kreativitással. Viszont ezen most olyan szórakoztam, ahogy filmen már rég. Úgyhogy én csak bíztatnék mindenkit, hogy  minél előbb rohanjon moziba, amíg játsszák és tekintse meg. Életkorra való tekintet nélkül. Persze eredeti hangon. J

süti beállítások módosítása