Toy Story

Ma este újranéztem gyerekkorom egyik nagy kedvencét. Itt sorokaznak a jobbnál jobb filmnek, Oscarra jelölt alkoltások, de mégis ezt választottam. És még most is tudott újat mutatni és ez alkalommal is jól elszórakoztam rajta, pedig a videokazettát rongyosra néztem anno. Kb 5 vagy még több évvel ezelőtt néztem utoljára. Nemcsak nosztalgia volt, visszagondolva arra az időre amikor még gondtalanul éltem a napjaim, hanem így érettebb fejjel nézve még többet mondott. Ebből is látszik, hogy régen értettek a "mesegyártáshoz", nemúgy mint manapság (pl Mézengúz).

Aki esetleg nem látta még  a filmet vagy urambocsá' nem is hallott róla, annak ejnye-bejnye és most rögtön beszerzi és megnézi ezt az örökérvényű alkotást. Remélem nem sokan vannak, akik nem ismerik a történtet, de az ő kedvükért leírom. Szóval lássuk:

A játékoknak van egy külön világa, amiről nem tud senki. Mikor senki sem figyel életre kelnek és élik vidám életüket. Így van ez Andy szobájában is. Woody a főnök és egyben Andy kedvenc játéka is. Minden csodás és idilli, míg meg nem érkezik Buzz Lightyear, a csillagharcos. Woody féltékeny lesz, szóval Buzz "véletlen" kiesik az ablakon. De ekkor még Woody nem sejti, hogy ő is hamar Buzz mellett találja magát a valódi világban. Innentől kezdődnek közös kalandjaik. Meg kell birkózniuk Siddel a gonosz szomszéd sráccal és vissza kell jutniuk Andyhez. Az idő pedig szorít, mert a költözés a nyakukon van.

Nem sokszor mondok ilyet, de a magyar szinkron szerintem jobb, mint az eredeti. Lehet ebbe belejátszik a megszokás is. Ugyebár egy animációs filmnél nehéz lenne értékelni bármiféle színészi játékot, így maradnak a szinkronok. Amik itt tökéletesen el lettek találva. Bár általában a mesékben nincs panasz a szinkronra. Lehet azért, mert egyszerűbb a nyelvezetük, nincsenek benne olyan szóviccek amiket szinte lehetetlenség jól lefordítani.

Ahogy már írtam, így érettebb fejjel többet mond a film. Bár kisgyerekként az ember nem figyel a jellemfejlődésekre és egyébb mélyebb dolgokra. De ez így is van rendjén. Pedig ebben mesében rendesen van jellemfejlődése. Buzz és Woody személyisége sokat változik egyetemben a köztük lévő kapcsolattal.

Végül pedig nem tudom elégszer elmondani, hogy ezt a mesét mindenkinek kötelező megnézni. Még akkor is, ha túl idősnek érzi magát egy efféle kiruccanáshoz. De mindenképp megéri.

A végtelenbe és tovább! 


Értékelés:

Gyerekkori nagy kedvencem, ha nem láttam 20-szor, akkor egyszer sem. Minden egyben van, egy jó ötlet és egy fantasztikus kivitelezés mellé.

9/10

süti beállítások módosítása