Lepattintva (Forgetting Sarah Marshall)

Judd Apatow mostanában futószalagon szállítja a komédiákat; hol jobbat, hol rosszabbat. Ez most a jobbak közé tartozik. Nagyon érződik rajta Apatow hatása. Nekem nem jön be annyira stílusa. És ráadásul szerintem túlértékelik a figurát; annyira azért nem jó, mint amennyire reklámozzák.

Sajnos szinte minden moziban szinkronosan megy a film, pedig lenne egy réteg, aki inkább nézné felirattal. Igaz, hogy szükség van a szinkronra, mert kis hazánkban a nyelvtudás a béka segge alatt van, de azért jó lenne, ha lenne választási lehetőség.

Ha már így a szinkronhoz keveredtem, akkor ejtek is róla pár szót. Ha tehetem, akkor eredeti nyelven nézem a filmeket, így nem vagyok a szinkronhoz szokva. Itt viszont elég erőltetettnek, sőt néhol már-már nagyon izzadság szagúnak hatott. A híres énekes elég durván szlenget tol, nála lehetett nagyon érezni ezt. Persze voltak jó ötletek a fordításban, de többnyire nem. Mindennek a csúcsa volt, mikor a dalok szövegét is lefordították. Mikor a néző várná, hogy megszólaljon a dal angolul és helyette valami borzalmas magyar szól, nos akkor éreztem, hogy a szinkron elásta magát nálam.

A történet egyszerű, talán azt is mondhatom, hogy lassan nem lehet ennél lejjebb menni. Igaz, hogy ebben a filmben nem a csavaros történetvezetés volt a lényeg. De tehettek volna alá valamivel komplikáltabbat.

Peter bálványozza barátnőjét, aki egy tévés sorozat sztárja. Majd egy nap a barátnője bejelenti, hogy elhagyja. Az összetört Peter Hawaii-ra utazik, hogy rendbe szedje magát, de nagy meglepetésére a volt barátnője is ott nyaral az új pasijával.

A legnagyobb és talán egyetlen (persze a szinkronon kívül) probléma a filmmel, hogy nem tudtam rajta egy igazán jót nevetni, egy olyan igazi szivből jövő kacaj sem tört föl belőlem. Ehelyett sok kis mosolygás volt. Egyik poén sem volt olyan átütő. Ez, ami apró kis hibának tűnhet nagyon sokat ront a filmen. Nem éri el a célját. Egy vígjáték nevettesen, de azt nagyon.

A bugyuta és végletekig leegyszerűsített történet miatt a moziteremből kilépve szinte azonnal elfelejt mindent a filmről az ember. Akkor sem tudtam és most sem tudok egy jelenetet sem kiemelni, ami emlékezetes volt. Az egész film nagyon felejthető. Ameddig megy és bent ülünk a teremben, addig jó szórakozás, de annyi és nincs tovább.

Eléggé lehúzós lett a kritika, pedig nem volt rossz film. Egyszernézős az biztos, de semmiképpen sem rossz. Leginkább a negatívumok maradtak meg, ezért a lehúzás. A többi része belesüpped az átlagosok mocsarába. Sajnos. Lehetett volna jobb is, de nem sajnálom, hogy beültem rá és kifizettem egy ezrest. A moziban való megtekintés nem feltétlenül szükséges, DVD-n is hozza ezt az élményt. 7/10 megy neki, de most csak alulról súrolja.

süti beállítások módosítása