Spangol (Spanglish)

Kisebb részben félreértés, nagyobb részben félrevezetés áldozata lettem. A műfaji megjelölések mind egy vígjátékra utaltak és Adam Sandler szereplése is csak ezt erősítette meg bennem. Ehelyett kaptam egy maszlagot, ami kicsit drámás, de egyáltalán nem vicces.

Főként Paz Vega nézette meg velem a filmet. Már régóta kerestem filmjeit, de főleg spanyol filmekben játszik, amik meg hírből sem jutnak el hozzánk. Szóval nagyon megörültem elsőre, hogy végre itt a megváltás, de sajnos hamar ki kellett ábrándulnom. Egy elég gyengécske drámát sikerült összehoznia a készítőknek. Persze mondhatom, hogy azért Vega jó volt, ami valamennyire igaz is, de nem nyújtott jobbat az átlagnál.

Flor a lányával Mexikóból költözik az USA-ba. Már évek telnek el, de Flor még mindig nem merészkedett ki LA spanyol negyedéből. Erre pénzügyi okok viszik rá és ekkor vállal házvezetői állást a Clasky családnál. Clasky-ék elég zűrös család. Ebbe a látszat boldogságba (de közben a felszín alatt rohadó) életbe csöppen bele hirtelen. A film lényegében Clasky-ék és Flor közötti kapcsolat változását mutatja be.

Abból adódóan, hogy én egy vígjátékként kezdtem nézni, végig vártam a poénok felbukkanását. De persze nem jöttek, mert egy drámába annyira nem illik bele, mikor épp egy család összeomlását láthatjuk. Nem is lett volna gond a poénok hiánya, ha már a legelején kiderül, hogy mivel is állunk szemben, de ehelyett szinte csak a legvégére realizálódik, hogy ténylegesen dráma van. Addig csak olyan semmilyen a film.

A történet pedig szinte egyhelyben áll. Csak nagyon erőltetett előrelépések történnek. Egy filmben jó, ha a történések magukat generálják, azaz úgy tűnik, mintha élne a story. Itt semmi életjelet nem ad, sőt megkockáztatom, hogy egy darab kőbe több élet szorult.

Csalódtam a filmben, mert egyáltalán nem azt kaptam, amit a bemutatók sugalltak. Nem lett volna rossz, ha az a más, amit kapok viszont minőségi cucc, de ehelyett gagyi volt. 5/10, mert Paz Vega azért még mindig gyönyörű. Személye volt szintem az egyetlen pozitívum.

süti beállítások módosítása