Amerikai gengszter (American Gangster)

Már régóta tervezgettem ennek a filmnek a megnézését. Szinte már eposzi hosszúságú filmről van szó. Az unrated verzió majd' 20 perccel hosszabb a mozikban bemutattotnál. Így már kis híjján 3 óra hosszú. Kicsit féltem is a hosszúságától, mert több helyen olvastam, hogy elég lassúkás a film, úgy pedig elég keserves lesz. Minden félelmem elszállt, mikor elkezdődött a film, mert magával ragadott a hangulata és csak akkor vettem észre, hogy eltelt a 3 óra, mikor felálltam a fotelből a végfőcím után.

Frank Lucas Bumpy Johnson sofőrje volt. Mikor Bumpy meghal, a drogüzletben keletkező űrt Frank akarja betölteni. Tehetségének és Bumpytól tanultaknak a segítségével felépíti a saját birodalmát. Jobb minőségű drogot ad olcsóbban, így hamar a csúcsra kerül. Mikozben Frank a saját birodalmát építgeti Richie Roberts, a becsületes nyomozó próbálja felderíteni a drog és korrupció által uralt alvilágot. Mindketten kivülállók a saját fajtájukon belül. A saját szabályaik, értékrendjük alapján játszanak. A végső csata közeledtével a sorsuk egyre közelebb kerül egymáshoz.

A film tényleg lassúkás kicsit, de alig észrevehető. A hangulat annyira magával ragad, hogy teljesen elveszítjük az időérzékünk. Az események csak úgy hömpölyögnek és minél közelebb érünk a végéhaz annál nagyobb a feszültség. A rendező mesterien fokozza a feszültséget lépésről lépésre. Mikor kirobban az egész és elérjük a csúcspontot, akkor  párhuzamosan két jelenetben követhetjük nyomon. Nemcsak, hogy egyszerre fut a két jelenet, de rengeteg párhuzamot is felfedezhetünk benne. Egyik legjobb jelenetsor.

Színészi teljesítményről nem is kell nyilatkozni. Azért nagy nevek, mert tudnak játszani és ezt most is bebizonyítják. Érdekes volt Josh Brolint látni a képernyőn. A Nem vénnek való vidékben szinte a semmiből tűnt fel. Itt szerintem sokkal jobb alakítást nyújtott, bár a karaktert, akit játszott szívből utáltam.

A film alatt nem tudtam eldönteni, hogy kinek a pártján állok. Bár tudtam, hogy amit tesz az nem helyes, de mégis úgy volt beállítva, hogy a maga módján jót tesz az emberekkel. A két főszereplő harcából sejthető volt, hogy ki kerül ki győztesen, mert a törvény keze mindenkit elér. De ettől függetlenül mégis drukkoltam kicsit sikerüljön Franknek, amit elkezdett.

Egyszer sem kellett az órára néznem, hogy mikor lesz már vége. A hangulat beszippant és el sem enged a film végéig. Megy neki a 8/10, mert végig lekötött és manapság nem sűrűn látni effajta gengszter történetet.

süti beállítások módosítása