Horton Hears a Who!

Végre hódolhattam egyik igazán kedves szenvedélyemnek. Ez pedig nem lenne más, mint az animációs filmek. A L'ecsó óta nem nagyon volt semmi igazán nézhető. A Mézengúz borzalomról már beszélni sem érdemes. De itt van a Horton és megment mindent. Mikor már kezdenénk elveszíteni a hitünket az animációs mesékben, akkor jön és megcsillan a remény. Igen, tudnak még jó mesét csinálni, ami vicces és ötletes.

Horton, az elefánt felfedezi, hogy egy kis porszemcse szerűségen egy városnyi apró lény él. Elhatározza, hogy segít nekik és olyan helyre juattaja őket, ahol biztonságban lehetnek. Persze van egy gonosz kenguru is, aki a saját igazát akarja bizonyítani. Egyszerűen nem hiszi el, hogy létezhet olyan is amit nem lát, nem hall. Szóval ráküldi a még gonoszabb Vladot szegény Hortonra, olyan célzattal, hogy pusztítsa el a pitypangot, amin a kis világ van.

Egyik előnye az itthon mozizásnak, hogy én választom ki, hogy milyen nyelven is szeretném nézni a filmet. Nincs megkötve a kezem a forgamlazó által. Ennek a jegyében volt szerencsém eredeti nyelven megtekinteni a filmet. Jim Carrey és Steve Carell nagyon jó szöveget nyomnak. Élevezetes volt hallgatni.

Az meg, hogy miket mondanak, már csak hab a tortán. Folyamatosan szállítják a poénokat. Ha nem ők, akkor az adott szituációban a helyzetkomikum kerül előtérbe. Nem egy poénhalmaz a film, de minden percre jut valami mosolyogni való. Néha még egy-egy igazi, szívből jövő kacaj is feltört belőlem. Rég mulattam már ilyen jól filmen.

A látvány nem az a szuper csúcskategóriás animáció, de a hangulathoz tökéletesen illik és ez a lényeg. Sokat dob a filmen. Horton mozgása pedig nagyon bejön. Nem egy valóságos elefánthoz való, de vitathatatlanul nagyon vicces.

Éreztem egy-két utalást más rajzfilmekre is. Lehet csak belemagyarázás, de mikor Horton ott állt a a pitypang-tenger előtt, akkor nekem rögtön Az oroszlánkirály ugrott be. Az a jelenet mikor Simba kénytelen menekülni és ott van előtte a végeláthatatlan tüskés bozót és sivatag. Ez csak ilyen személyes belemagyarázás. De hát erről szól az egész blog: mit jelent nekem a film.

Az animációs filmekkel kapcsolatban mindig egy kicsit elfogult vagyok (persze van amelyikkel nem lehet), így most is lehet "túlértékelem" a filmet. Én adnék neki 8/10-et, mert 90 perc felhőtlen szórakozást nyújtott. Igazi családi mozi. Mindenki megtalálja benne a neki tetsző részt.

süti beállítások módosítása