Captain America: The First Avenger

Tavasszal a trailer annyira nagyszerűre sikerült, hogy azonnal beszippantott a film légköre. Ott és azonnal meg akartam nézni. Arról nem is beszélve, hogy The Glitch Mob szólt a trailer alatt. Sajnos a végeredmény már nem ennyire a fényes. Az előzetes két perce többet nyújt élményben…

captain_america.jpg

Rettentően hosszú és ahelyett, hogy már az első 20 perc után gyakná a náci hordát hősünk, az első igazán ütős jelenetre több mint egy órát kell várni. Hősünk motivációi végtelen mennyiségben bomlanak ki előttünk. Én azt hittem, hogy egy szuperhősös filmet nézünk majd, de ehelyett volt itt moralizálás, érzelgés meg minden, ami nem kell ide.

Én a képregény filmeket azért szeretem, mert képileg általában igényes agykikapcsolást jelentenek. Nem kell gondolkodni, nem kell a világ bajaival foglalkozni. Adott egy hősünk, aki rendre utasít mindenkit. Morálisan és képességeiben az emberiség felett áll. Ezt szeretjük látni: van, aki megment minket, ha kell.

Amerika kapitány esetében kicsit felemás a helyzet. Mikor végre beindul a film és látjuk akció közben pizsamás hősünket, akkor nincs is gond. A gond a film elejével van (főleg). A hős hőssé válása általában mindig nagyszerűre szokott sikeredni. Gondoljunk csak Pókemberre, ahol az első rész első fél órája mennyire zseniális. De említhetném a Vasembert is, ahol Stark a bravúros szökése után az első tesztjeit futtatja az új páncélon. Elő lehetne még hozakodni nem egy filmmel. Az Amerika kapitány pont ennek az ellentettje. Gyenge kezdés és ütős utolsó harmad.

A kellemes szájízt mégsem tudja megtartani végig. Az utolsó képsor lerombol mindent, amiért a film küzdött. A végére sikerül felépíteni valamit, de a SHIELD-es betéttel minden pozitív felhang elillan. Miután végeztem a filmmel csak egy két órásra nyújtott előzetesnek láttam a jövőre érkező The Avengers filmhez. Ez picit szomorú. Pedig Amerika kapitány önmagában is lehetett volna valaki…

Chris Evans nem rossz a szerepben, de azért Hayley Atwell mellett nem nagyon vesszük észre. A színésznőcske csak eyecandynek van a vásznon, de annak tökéletes. Egyetlen dolgot lehet igazán kiemelni ez pedig a jelmezek. Lehet csak azért vettem észre, mert a film többi része hanyagolható? Szerintem itt most nem ez a helyzet. A jelmezek fantasztikusra sikeredtek. Nemcsak Amerika kapitány kapott igazán jó gúnyát, de a többi szereplő is. Egyik sem formabontó, inkább csak tökéletesen illeszkedik a korhoz és a környezethez.

Sajnos a film körítése jobban sikerült, mint maga az alkotás. A reklámanyagok nagyon profik. A poszterek ütnek. Maga a film inkább egy nyálas maszlag, mint egy tökös szuperhős film. 5/10-nél többre nem futtja.

süti beállítások módosítása