Napfény - ha nem látod el sem hiszed

Ez az a film, amit szélesvásznon kell látni. És hogy én ezt nem tettem meg mikor lehetett, ez egy óriási hiba volt. Még nagyon sokáig bánni fogom, hogy nem néztem meg moziban. De most megtettem és jól tettem, nagyon jól.

És a science-fiction feltámad hamvaiból, mint a főnixmadár. Már több, mint egy órája lett vége a filmnek, de még mindig a hatása alatt vagyok és nem úgy néz ki mintha hamar kijózanodnék. A képek még mindig itt vannak a szemem előtt és a felvetett kérdések zakatolnak a fejemben. A látvány szinte leírhatatlan. Látni kell! Ennyit bevezetőnek, lássuk miről is van itt szó.

Végre egy olyan sci-fi, ami nemcsak a látványra épít. Ebben az esetben van mögöttes tartalom is. Olyan, mint amilyennek egy rendes sci-finek lenni kell. Nem az a hollywoodi "agyrohasztás", amit sci-fi néven elkövettek mostanság. Bár az is igaz, hogy nem is nagyon van efajta film, úgy látszik nincs rá igény. Pedig dehogy nincs! Magyarországon anyagilag bukta volt, ami nem meglepő, mert a magyar néző finnyás és csak a popcorn mozi mozgatja meg annyira, hogy elmejen egy multiplexbe.

A történet első hallásra elég sablonos és másodikra is. A Nap kihülőben van. A tudósok kitalálták, hogy újra kell indítani a napot egy mini big-banggal. Már indítottak egy küldetést Icarus néven, de az elveszett, mielőtt célba ért volna. Mi az Icarus II küldetését követhetjük nyomon. Rögtön a közepébe vágunk, már 16 hónapja tartó utazásba kapcsolódunk be. Innen követhetjük 8 hősünk sorsát a végkifejletig.

A történetet kábé az első 2 percben felvázolja az egyik szereplő. De azért vannak még fordulatok benne, nemcsak ennyi az egész. Szerencsére a készítők teljes mértékben kihagyták a hátramaradt földiek szenvedéseit és tisztán csak az űrharjóra és a legénységére koncentráltak. Van benne egy kis Solaris, ahogy a lelki folyamatokat ábrázolja, de ott van mellette a lenyűgöző látvány is. Felvetődnek benne az alapvető kérdések: mennyit ér egy emberélet több milliárddal szemben, vagy hogy egy magasabb cél feljogosít-e arra, hogy mások élete felett dönts.

Bár már sokszor említettem, de a látvány akkor is megérdemel még pár szót. Ahogy magát a napfényt megjelenítik az valami egészen különleges. Aztán még ott van az űrhajó is, ami ugye nem elhanyagolható részlete a filmnek. Nem takargatnak semmit, a legtöbb kérdésre választ kapunk, hogy s miként képesek ott kint létezni. A designra sincs panasz - jól eltalált.

Ez a film életem egyik legjobb filmélménye, aki csak kicsit is szereti a sci-fi műfaját, annak ez kötelező darab. Sőt! Azt kell mondjam bűnt követ el, aki kihagyja. A látvány, a hangulat magával ragadó. A színészek játéka - bár itt nem ezen van a hangsúly - teljesen megfelelő, nem lehet rá panasz. 


Értékelés:

Tényleg az egyik legjobb film, amit valaha láttam. Egy vérbeli sci-fi az angolhon szülötteitől. Szívem szerint adnék neki 10 fölötti pontot is, de azt nem lehet, ezért "csak" 10/10

süti beállítások módosítása