Alkonyat (Twilight) - A film

A könyvvel voltak elég vegyes érzelmeim, tehát nem volt meglepő, hogy a filmmel kapcsolatban sincs se kimagaslóan pozitív, se túl negatív a véleményem. Azért meg kell jegyeznem, a filmről több negatívat tudok elmondani.
 

Azt hiszem, a történetet nem kell elmondanom, sem bemutatnom, így is kapott elég nagy médiát, mint a modern „Rómeó és Júlia” vagy a legújabb Harry Potter. Mindkettő hülyeség, csak figyelemfelkeltésre szolgál, ugyanis se a stílusnak, se a történetnek sincs köze ehhez a kettőhöz. De térjünk vissza a filmre.

A szereplőválasztás szerintem nagyon jó lett. A karakterek többsége teljesen illik a könyvben megalkotott szereplőkre – és ez kifejezetten fontos ebben a filmben, ugyanis a készítők különös hangsúlyt fektettek arra, hogy hűek maradjanak a könyvhöz (még teljesen átvett részek is vannak). Azonban ott van az Edward szerepében tetszelgő Robert Pattison, aki itt meglehetősen gyenge alakítást nyújtott. Edward karakterét nem könnyű eljátszani, ez tény. Ő a film elejétől a végéig küzdött vele – sikertelenül. Az első találkozás Bellával (Kristen Stewart) pedig kifejezetten vicces volt. Itt szeretném megjegyezni, hogy Edward nem kap hányingert szegénytől, egyszerűen csak meg akarja enni. A romantikus jeleneteket pedig nem is taglalom... talán a csók-jelenet volt a legjobb.

A legjobban azt sajnáltam, hogy nem tudtak mindent normálisan kibontani a filmben – így a szereplők kapcsolatát sem. Habár lehet, hogy csak nekem volt fura, hogy a két főszereplő az első fél óra után már szerelmet vallott egymásnak... De miután túltettem magam az ez okozta sokkon, képes voltam koncentrálni a film képi világára. Számomra eléggé hihető volt és kifejezetten szép volt. A táj, ahol forgatták, egyszerűen lenyűgöző, még ha egy picit túl komor is. A vámpírok az előírás szerint sápadtak voltak – ennek ellenére én túl emberinek éreztem őket.

Maga a film nem lép túl a tini-vámpíros történetek határain, ahogy a könyv sem tette. Nem is lepődtem meg ezen – én személy szerint meg voltam lepve, hogy miért ekkora a hírverés és a kultusz körülötte, egészen addig, amíg tovább nem olvastam a könyveket. Reményeim szerint a második film már sokkal jobb lesz, és akkor több pozitív véleményt írhatok majd. Addig is ez a film az én pontozásomban nem több, mint 10/6 pont.

*És igen... a legfontosabban elfelejtettem. A posztere borzalmas – ha ez alapján kéne döntenem, nem nézném meg a filmet...

Natsiss

 

süti beállítások módosítása