Hölgyválasz-ma (Lejdis)

 

 

Kísérlet képpen egy lengyel filmet néztem. Nyugat-Európából még csak-csak érkezik egy-két film hozzánk, de a térségből, vagy esetleg keletebbről egyáltalán nem találni filmeket. Esetleg a rejtett, kis mozikban feltűnik néha egy-egy gyöngyszem, de az sem jut el nagy közönséghez. Ez a film is pont ilyen.

Lengyel Filmtavasz: 5 nap,5 film. Ebből találomra kiválasztottam egyet. És milyen jól választottam. Közönség kedvenc vígjáték. Tényleg egy nagyon könnyed film volt. Rég nevettem ilyen jót.

A film négy nőről és a mindennapi problémáikról szól. Persze a kapcsolatok kerülnek előtérbe. Nincs is egy központi történeti szál, ami vezetné a cselekményt. Talán csak egy keret van, ami közrefogja a filmet. 1 év történetét meséli el. Már kisgyerek koruk óta a legjobb barátnők. Egyik nyáron kitalálják, hogy ők nyáron fognak szilveszterezni és ezt a szokásukat meg is tartják. Két ilyen nyári szilveszter közti időszak öleli fel a film történetét. Párhuzamosan több szál fut. Teljességgel a valós életre hasonlít.

A poénok már a címmel elkezdődnek. A közelebbről szemügyre vesszük az eredeti címet (Lejdis) és összehasonlítjuk a ladies szóval máris látjuk mi is olyan vicces, persze a vászon előtt jobban üt ez a felismerés. A poénok folyamatosan jönnek a film során, nincs megállás egy perce sem. Méghozzá nagyon jó poénok vannak benne, mondhatjuk, hogy kifinomult a humora.

Szinkrontolmáccsal még sose néztem filmet, de ezt most pótoltam. Nem szinkronizálták le ez érthető, de hogy felirat sem volt, az már furcsa volt. Ehelyett valamiféle fülhallgatót kellett használni és ott helyben fordította egy nő a szöveget. Eleinte kicsit furcsa volt, de hamar meg lehetett szokni. ÉS utána már észre sem vettem, nem vont le semmit a film értékéből.

A majdnem két és fél órás játékidő elrepült. Már csak a villamosmegállóban vettem észre, hogy későbbre jár, mint gondoltam. Nagyon jó film volt, megkockáztatom, hogy az idei év egyik legjobb vígjátéka. Aki teheti nézze meg. Nem lesz egyszerű beszerezni. 9/10.

süti beállítások módosítása