[REC]

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de engem mindig is vonzott a borzongás. Ebből kifolyólag szeretem az ilyen témájú filmeket, legyen az thriller, avagy horror. Mostanában sajnos arra a tapasztalatra jutottam, hogy egyre kevesebb olyan film van, amit igazából élvezni lehet ilyen téren.

Szerencsére mindig akadnak kivételek, melyek nem ócska távol-keleti koppintások, illetve esztelen mészárlások, melyek inkább viccesek, mint sem bizsergetőek.

Pár héttel ezelőtt olvasgattam a filmbuzi.hu-t, és volt egy olyan kérdés, hogy kinek mi volt a legparább filmélménye ilyen téren. Így akadtam rá a most következő filmre, a [REC]-re.

Ez egy horrorfilm, 2007-ben került a publikum elé. Elénk nem, mert nem hollywoodi készítmény, hanem egy spanyol mű. Spanyol helyszínen, spanyol színészekkel készült.

A történetről csak dióhéjban nyilatkozom, mert elég spoileres eset. A film egy barcelonai tűzoltócsapat éjszakai bevetését követi nyomon, egy riporternőn és egy operatőrön keresztül. Gondolhatjátok, hogy nem tüzet fognak oltani eme estén. Nem mondom, hogy nem hallotuk már ezt a lemezt, de így sincs vele semmi baj.

Látványelemei nagyon nincsenek a filmnek, inkább a spontaneitással operál , avval éri el a kellő hatást.

A színészek hozzák a kötelezőt, a riporternő és az operatőr kekeckedős, s kellően ambiciózus, a többi szereplő, pedig egyszerű szimpatikus átlagember, itt nincsenek hősök.

Summa summarum, ez a film se nem zseniális, se nem merőben eredeti, azonban egy korrekt iparos munka, amelyet érdemes megnézni egy szabad esténken.

Viszont most olvastam, hogy ezt is elkapta a gépszíj és készül hollywoodi remake, s nem, nem lesz jobb, ezt nézzétek meg. Nálam 8/10-es.

libertine

süti beállítások módosítása