Zöld darázs (The Green Hornet)

Van egy taj bunkó főhősünk, egy érzelmileg kihasznált, de szerethető sidekickünk, és egy mindig ripacs Cameron Diazunk. Erre az alapra próbál építkezni a film. Néhol több, néhol kevesebb sikerrel. Számomra a legnagyobb negatívum a főszereplő volt. Egyszerűen képtelen voltam napirendre térni a bunkósága és butasága felett. Ennyire egomán karaktert talán még nem is láttam. Ültem a moziban és még én kértem élnézést és szégyelltem magam a jó ízlés nevében.

Az első kiábrándulásból kicsit visszarántanak Gondry egészen jóra sikeredett akciójelenetei. Gondry nem a kommersz filmjeivel lett ismert, és ez tetten is érhető elég sok helyen a rendezésében. Picit szokatlan, de nem irritáló. A műfajra nem túlzottan jellemző megoldásokat használ, bár a terminátoros beütésű terepfélmérő képek meglehetősen erőltettetek voltak.

A showt egyértelműen Christoph Waltz lopja el a kapuzárási pánikban szenvedő maffiózó szerepével. Rögtön az első feltűnésénél, mikor védelmi pénzt próbál kizsarolni, megmutatja, hogy bizony itt Seth Rogennek nem sok keresnivalója van.

Szerencsére Gondry jól látta, hogy ez zúzós akciófilmbe nem kellenek az érzelgős jelenetek tömkelegei, így ezek hiányoznak is. Helyette akad számos vicces, vagy annak szánt jelenet. És persze tömkelegével helyettesítik az érzelmeket Seth Rogen bunkóbbnál bunkóbb megszólalásai.

Végül a Zöld darázs egy gyenge közepes. Itt-ott lehet rajta nevetgélni, vagy egy-két ütős jelenet. Ezzel szemben a végig bunkó főstől a falra másztam. Én 2D-s változatot láttam és nem éreztem egy percre sem, hogy hiányozna a harmadik dimenzió. A végén beúszó főcím esetében látható volt, hogy ott törekedtek a 3D-s elrendezésre, de ezen kívül egy fikarcnyi utalást sem találtam. Ha már erre ülünk be, akkor én nem javaslom a másfélszeres ár kifizetését a semmiért. 2D ugyanolyan jó ebben az esetben. 6/10.

süti beállítások módosítása