Californication

Ahelyett, hogy értelmes dolgokkal tölteném a rekreációs 3 és fél hetemet a tavaszi szemeszter kezdete előtt, inkább sorozatokat nézek. Szerencsére most már a végére értem, talán tényleg lesz időm pihenni.

Erről a sorozatról csak jókat hallottam, úgyhogy gondoltam adok egy esélyt a pilot résznek, ha letaglóz, akkor beleugrom. Aztán lepörgött a 30 perc és nem éreztem semmit. Nem volt rossz, de jónak sem mondanám. Az ötlet nem rossz, a kivitelezés is megállja a helyét, de valahogy nem kapott el. Viszont az első évad részei gyorsabban csöpögtek le, mint gondoltam és mire befejeződött az első rész, már ott is volt a második. Időm volt, és annyira meg tetszett a Hank Moody első kalandja, hogy beinduljon a gépezet. Innentől nem volt megállás. Átment darába a dolog.

Pár nappal később, azaz mostanra, már utol is értem Amerikát. Picit talán gyorsan mentek egymás után a részek, de szerencsére nem volt olyan sok, és azok sem voltak hosszúak.

Nincs ebben a sorozatban semmi olyan nagy ötlet és mégis tökéletesen működik. Minden részből elő lehet szedni egy egysoros idézetet, ami nagyon üt. Főleg a saját szövegkörnyezetében. Emellett vicces is. Sőt sokszor okos is. Meglepő módon a legtöbb okosságot Moody lánya, Becca szállítja. Korához képest túlzottan is felnőtt, bár nem csoda, két lélekben még teljesen gyerek szülővel.

Közben Moody minden elérhető és nem elérhető nővel kavar. Ebből aztán vicces helyzetek tömkelege kerekedik ki. Főleg a 3. évad van erre kihegyezve. Az első évadban még valahogy realisztikus-drámás volt a sorozat, a másodikban kereste a saját hangját, majd a harmadikban csapott át teljesen vígjátékba. A negyedik még csak éppen kezdődik, és egyelőre nagyon sötét. Nekem legjobban a vicces változat jött be.

Valójában az átmeneti második évadon kívül szinte minden résznek megvan a maga szépsége. Egy-egy momentum amiért bizony érdemes volt végignézni. Nem mintha a „köztes” percek unalmasan telnének. Bár történetileg nem a legizgalmasabb sorozat, de mégis elkap a gépszíj. Nem tudtam leállni Hank Moody történetével.

Ennek az összeszedetlen posztnak a végén megjegyzem még, hogy minden rész szövegkönyve egy külön öröm. Ez a legerősebb része a sorozatnak. Bár férfi szemmel nézve nem elhanyagolható a gyönyörű és meztelen női testek száma sem, de mégis. A szereplők verbálisan alázzák a többi sorozatot. Persze nem konkrétan, de színvonalban mindenképp.

Egy 9/10 simán repül a Californicationre, mert nagyszerű és intelligens szórakozás. Teljesen elrugaszkodott a valóságtól, de talán pont ez adja az ellenállhatatlan báját.  

süti beállítások módosítása