Az értékelésről

Az utóbbi időben észrevehettétek, hogy hanyagoltam a számszerű értékelését a filmeknek. Inkább ráhagytam az olvasóra, hogy a leírtak alapján alkosson egy számot, ha kedve tartja. Ezen most újra változtatok és újra feltalálom az értékelést (részemről mindenképp). Dmi kolléga eddig is lelkesen osztogatta pontokat, és nemegyszer érezhettük nagyon bőkezűnek. Ezt nem rónám fel neki, mert semmi jogom hozzá - az értékelés teljesen szubjektív.

Viszont úgy gondolom, hogy jó lenne egységesíteni kicsit. Ne kelljen az olvasónak átgondolni vagy esetleg átértelmezni a pontszámot igazodva az egyes szerzőkhöz. Egy közérthető, könnyen értelmezető és minden igényt kielégítő pontozást szerettem volna bevezetni.

Ennek az lett a vége, hogy a sokszor túl tágnak (néha pedig szűknek) tűnő 10-es skálát egy 5-ösre cseréltem. Így teret hagyva az olvasói képzelőerőnek, de közben elég eszközt biztosítva a szerző számára. 5 fokozat, de tényleg csak 1,2,3,4,5, nincsenek köztes értékek, nincsenek felek meg 4/5-ök meg semmi ilyen. Letisztult, egyszerű, minimalista. Pont olyan, mint amilyennek szeretném, hogy legyen.

Az öt fokozaton nem is agyalnék sokat, már megtették előttem és én most csak learatnám más szellemi gyümölcsét. A kritikus tömegről (mellesleg az egyik legjobb filmes adatbázis; magyar nyelven biztos) nyúltam az értékelés ideológiai hátterét. Szóval az értékelések a következők:

- nézhetetlen

- rossz

- oké

-

- zseniális

Ezek inkább inkább szubjektív kategóriák (65:35 arányban, mondjuk), mintsem objektívek. Ennek megfelelően az "élményfaktor" teszi ki a nagyobb részét, s nem a szakmai rész (már ha erre képes lennék).

Mint láthatjátok mi is áttérünk az ilyen kis képecskékkel való értékelésre. A dizájn még változhat, de a koncepció már véglegesnek mondható. Megjegyzéseket, építő kritikákat kommentbe várok. :)

süti beállítások módosítása